Dlaczego warto dodać chrom do diety

Zdarza się, że próby schudnięcia spełzają na niczym – niemal każdy z nas uwielbia ciasta. Dlaczego jednak nie dajemy rady wytrzymać dnia bez słodkości? Faktem jest, że jesteśmy tylko ludźmi i zwyczajnie kochamy to, co dobre – bardzo trudno jest odmówić sobie zjedzenia pysznego ciasta czy słodkiej czekolady. Znajdzie się poza tym kolejna przyczyna tego, iż nasza wola nie rzadko jest niesamowicie wątła: słodycze to kopalnia cukrów, a te zaliczamy do grupy węglowodanów prostych. Ten typ węglowodanów błyskawicznie podnosi poziom cukru we krwi, jednakże ten skok jest krótkotrwały. W efekcie wzmożone dostarczanie organizmowi cukrów powoduje, że przyzwyczajamy się od dawki energii. Dobra informacja jest taka, że znamy na to metodę – zacznijmy zażywać tabletki z chromem. Chrom jest to składnik, który pozwala na unormowanie wahań stężenia cukru w naszym organizmie, co sprawia, że nie zauważamy znaczących spadków energii spowodowanych gwałtownym zmniejszeniem stężenia cukrów we krwi. Oczywiście nie jest powiedziane, że na każdy organizm chrom zadziała podobnie – niektórzy rzeczywiście przestają odczuwać apetyt na słodycze, inni nie odczuwają zmian, a jeszcze inni – widzą poprawę tylko krótkotrwałą. Bez wątpienia jednak warto spróbować, ponieważ istnieje szansa, że chrom nam pomoże. Warto ograniczać ilość słodkości spożywanych w ciągu dnia etapami – szybkie ich odrzucenie spowoduje, że będziemy naprawdę wyczerpani –wtedy chrom stanie się bezużyteczny. Nagłe zmiany zazwyczaj nie są dobre, chrom może stanowić rozwiązanie, ale nie działa on tak mocno, jak niektórym się wydaje. Chrom osłabi apetyt na słodkości, ale raczej nie zlikwiduje.

Prawdy i mity na temat chromu w diecie

Najczęściej próby utraty na wadze kończą się fiaskiem – niemal każdy z nas ubóstwia ciasta. Dlaczego jednak nie jesteśmy w stanie wytrzymać dnia bez słodkości? Po pierwsze jesteśmy tylko ludźmi i zwyczajnie kochamy to, co słodkie – ciężko jest odmówić sobie sięgnięcia po pyszne ciasto czy słodką czekoladę. Istnieje jednak dodatkowa przyczyna tego, że nasza motywacja często okazuje się być bardzo wątła: słodycze to kopalnia cukrów, które z kolei należą do grupy węglowodanów prostych. Ten typ węglowodanów szybko podnosi stężenie glukozy we krwi, ale jego wzrost jest krótkotrwały. W efekcie wzmożone spożywanie cukrów powoduje, że uzależniamy się od zastrzyku energii. Na szczęście znamy na to radę – zacznijmy dostarczać organizmowi chrom. Chrom jest składnikiem, który pozwala na unormowanie wahań poziomu cukru we krwi, co powoduje, że nie odczuwamy dotkliwych spadków energii spowodowanych gwałtownym obniżeniem się stężenia cukrów we krwi. Pamiętajmy jednak, że nie jest powiedziane, że na każdego chrom zadziała jednakowo – niektórzy faktycznie przestają odczuwać apetyt na słodycze, niektórzy nie odnotowują zmian, a jeszcze inni – zobaczą poprawę jedynie na początku. Bez względu na to powinniśmy spróbować, ponieważ istnieje szansa, że chrom będzie pomocny. Warto ograniczać ilość słodkości spożywanych w ciągu dnia etapami – szybkie ich odrzucenie spowoduje, że poczujemy się bardzo zmęczeni –w takim przypadku chrom może okazać się bezużyteczny. Nagłe zmiany raczej nie nie działają tak, jak byśmy chcieli, chrom może być pomocny, miejmy jednak na uwadze, że jego działanie nie jest tak mocno, jak niektórym się wydaje. Chrom zmniejszy apetyt na słodkości, ale niestety nie zlikwiduje.

Banner Content
Tags: ,

Related Article