Na co zwrócić uwagę przy szukaniu nazwy domeny?

Pamiętaj, że proces tworzenia nazwy niesie za sobą wiele pułapek. Czego powinieneś unikać?

  • PODWÓJNYCH LITER (np. monetto)

Gdy już do tego dojdzie, upewnij się, że posiadasz również “zabezpieczenie” w postaci nazwy z pojedynczą literą. Uchroni się to przed utratą cennego ruchu, co z kolei przekłada się na potencjalnego klienta. Stosuj tylko, jeżeli nazwa będzie ładniejsza lub/i zależy Ci na odpowiednim zaakcentowaniu wyrazu.

  • “DWUZNACZNEGO ZAPISU FONETYCZNEGO”

Mam na myśli sytuację, gdy w nazwie pojawia się litera ‘x’, która to może być “odczytana” jako ‘ks’. Panaceum? Zarejestrować obie wersje, posługiwać się ‘x’ – o ile ładniej wygląda.

  • NAŚLADOWANIA

To, że jakaś nazwa, sposób jej budowy, osiągnęła sukces wcale nie oznacza, że musisz zaraz ślepo podążać utartym szlakiem. Dodawanie do Twojej nazwy, przykładowo, -oto (patrz: otomoto, otodom), -nasza (nasza-klasa) wcale nie przyniesie Ci blichtru, medalu za kreatywność oraz oryginalność. Wręcz przeciwnie! Od razu dajesz do zrozumienia, że nie jesteś wyjątkowy, idziesz na łatwiznę, nie zadałeś sobie odrobiny trudu ani wysiłku w wykreowaniu czegoś nowego, innego i pokazaniu Twoim klientom, że jesteś oryginalny, nie działasz szablonowo, a nazwa Twojego projektu nie zasługuje na miano żałosnej podróbki, imitacji.

  • ROKU W NAZWIE

Po gorączce z przyznaniem euro 2012 powstało wiele bezwartościowych tworów, w nazwie których przewijają się te 4 cyfry. Ciekawe czy ktoś pomyślał ile wyniesie go utrzymanie domeny do tego czasu i co będzie gdy ów data nadejdzie… i przeminie. Zostajesz z przeterminowaną domeną! Już nigdy nie będziesz mógł jej wykorzystać! Pozostaje Ci “twór” generujący wyłącznie koszty i świadomość zmarnowanych szans i poniesionych nakładów. O ile nie wpadnie w Twoje ręce coś na miarę euro2012.pl i wiesz, że zarobisz na tym – inaczej naprawdę daj sobie spokój.

  • 24 W NAZWIE

24 ma symbolizować dostępność 24 godziny na dobę. Jakby już sam Internet nie był dostępny non-stop. Nie pasuje do wszystkiego (biznes24, praca24 – ok, ale garnki24, żarówki24 – nie bardzo) i powiedzmy szczerze. Powstało jako substytut dla ich odpowiedników bez 24 i zawsze pozostanie ich brzydszą (gorszą) siostrą. Nie polecam. Kategorycznie przestrzegam przez wersją z myślnikiem -24 lub nie daj Boże 24h. Jeszcze większe bagno.

  • MYŚLNIKA ‘-’

Występujący jako separator (”spacja”) w nazwach dwuwyrazowych. Zbędny (zawsze o jeden znak więcej w nazwie), sprawiający same problemy (reklama w radio, rozmowa przez telefon), nieatrakcyjny (jako grafik nie wyobrażam sobie fajnego logotypu z myślnikiem), z mniejszym ruchem niż wersja bez ‘-’. I nasza-klasa z wyglądem rodem z lat ‘90, rozwiązaniami technicznymi i nazwą nie powinna być brana pod uwagę jako dobry przykład. O, taki mały przejaw złośliwości z mojej strony.

 

Banner Content
Tags:

Related Article