Po co nam analityka internetowa?

Analityka internetowa jest procesem, który zbiera dane o użytkownikach stron internetowych, bada je oraz proponuje nowe rozwiązania dla obranych wcześniej celów danej strony. W obecnych czasach jest to niezwykle ważny aspekt jeśli chce się aby strona osiągnęła jak najlepsze zasięgi oraz zysk.

Analiza strony internetowej pokazuje, które z reklam i treści serwowanych przez stronę, są najbardziej „klikane” (czyli przynoszą zyski), a z czego warto zrezygnować, bo nie spełnia swojego zadania. Odpowiednie wyciąganie wniosków z analityki internetowej, pozwala na osiągnięcie nie tylko upragnionych rezultatów ale również niezwykłych zysków.

Narzędzia do analityki internetowej.

Bardzo popularnym narzędziem jest Google Analytics. Jest to narzędzie darmowe i proste w obsłudze, bardzo dobre na początki analizowania swojej strony. Do Google Analitycs można zalogować się za pomocą gmailowego konta. Następnym krokiem jest rejestracja po której analityk dostane osobisty identyfikator oraz kod do wklejenia na każdą stronę serwisu, którym się zajmuje i chce analizować.

Osoby wkraczające w świat analityki internetowej powinny uzbroić się w cierpliwość! Początkowo, wykresy, które zaprezentuje Google Analytics mogą wydawać się czarną magią. Z czasem nabierze się praktyki i z pewnością zauważy jak bardzo przydatne jest to narzędzie. Satysfakcja z wejść i zarobków gwarantowana!

Oczywiście istnieją inne narzędzia służące do analizowania stron internetowych. Jest ich wręcz dziesiątki, a wybór bywa nie lada wyzwaniem. Aby wybrać najlepsze narzędzie należy zastanowić się na czym najbardziej zależy analitykowi oraz realnie ocenić swoje zdolności w tym zakresie.

Banner Content
Tags: ,

Related Article

No Related Article